Vinh Long - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu Vinh Long - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu

Vinh Long

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

12 Januari 2014 | Vietnam, Vĩnh Long

Vanmorgen al in alle vroegte naar het busstation gelopen . De bus vertrekt en rijdt nog een rondje door Can Tho. Er zit een man naast de chauffeur met een kind op schoot. Hij rookt in de bus! Ook de conducteur strekt er 1 op! Men heeft alle ramen open staan. De deur sluit bijna helemaal! Soms stopt de bus, de conducteur loopt naar de linker rechter of over kant en vraagt aan mensen of ze mee willen. De bus rammelt en we bedenken dat de stangen aan het plafond er vast zitten om de bus bij elkaar te houden! Het is maar 37 km, echter we doen er 1,5 uur oveu, hobbeldebobbel. In Vinh long aangekomen weten we niet goed wat nu. Een jong meisje kijkt ons aan en vraagt in gebrekkig Engels of wijHeleen en Erik zijn. We lopen achter haar brommer aan naar de pont. Na een korte vaartocht waar we vol bewondering aar kijken, omdat de stroming in de Mekong sterk is,komen we aan op Ving long Island, paradijs pur sang.
Een prachtige Homestay waar een lekkere lunch klaar staat .
Hierna liggen we zeker 3 uur in de hangmat , slapen en lezen.
Er staan fietsen , net zulke goeie als in Can Tho.we fietsen over het eiland rond. Eindigen bij 2 schatjes, die een redelijk bakje koffie verzorgen. We eten verse papaya. Na terugkomst verlegen we weer in de hangmat! Het eten wordt zo geserveerd en morgen vroeg om 6 uur gaan we met de boot de Mekong delta op. Dus vroeg naar bed!

• 13 Januari 2014 - 13:41

Ge :

Mijn vraag welke rivier het op de foto is .is beantwoord de mekong.Is het niet vermoeiend al die indrukken?Je maakt zoveel mee.De bus reis was niet de snelste.lopen was mischien vlugger geweest.Het ong.24 km per uur.Van daag weer een zonnige dag.De winter is in Polen blijven hangen,heb ik geen bezwaar tegen.scheelt een hoop stook kosten.Daar denken ze in Vietnam niet over denk ik
    Annette belde net dat ze Ron en Ineke morgen vroeg hier komt.Hwb ze denk al bijna een half jaar niet gezien.Die zullen me niet missen als dood ben.Is alleen goed voor de knip.Wat ben ik zwart galllig bezig he.
    Vandaag heeft Melvin m;n snotjes op de post gedaan.Nog 14 dagen en dan is het D day.Iris heeft niet veel sneeuw heb ik gelezen.Jammer, maar zonder hebben ze vast ook veel lol.Heb weer genoten van je brief Ik ben een trouwe lezervan je Groeten uit Arnhem