4 weken na thuiskomst, afsluiting van een project - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu 4 weken na thuiskomst, afsluiting van een project - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu

4 weken na thuiskomst, afsluiting van een project

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

23 Februari 2014 | Nederland, Nijmegen

Wat een verrassing zal het zijn om nog een verslag te krijgen via deze weg. Ik ben inmiddels 4 weken lichamelijk terug, geestelijk moet de reis nog helemaal indalen tot een mooie herinnering.
De plaatsjes in mijn hoofd zijn nog lang niet klaar.

Vandaag ga ik de fixatie bandjes voor City Orphans home brengen naar Alphen aan de Rijn. Mijn mede vrijwilligsters Els, is voor een weekje in Nederland en gaat de bandjes meenemen. De handleiding is vertaald door Duy, die mijn blog steeds volgde en die ik na mij terug komst heb benaderd en gevraagd dit voor City te doen. Hij heeft dit met zijn schoonouders gedaan, waar ik erg blij om ben.

Ik heb Phuong gemaild, de lokale tussen persoon om de handleiding alvast te bespreken met de hoofdzuster en de directeur van het te huis en uit leggen, dat we de kwaliteit van de huidjes willen verbeteren.

Daarnaast ben ik bezig voor Niph Cau met de wereldwinkel. Het hele traject om de spullen in de wereldwinkel te laten verkopen is erg duur, 5000 euro. Dat is alleen als wij het hier gaan importeren. Het geld gaat naar begeleiding en bezoeken die de licentiecommissie gaat brengen in Can Tho.
Ik heb gebeld met Culemborg en er blijkt nog een andere manier te zijn. Contact te leggen met een importeur die al een Fair trade licentie heeft.
Er bestaat er een in Culemborg, die ik deze week ga bellen om een afspraak te maken.

Verder heb ik contact gehad met Vrijwillig Wereldwijd, de organisatie die mij naar Can Tho heeft laten gaan. Zij gaan op hun site een soort webwinkel creëren, waar vanuit verschillende projecten over de hele wereld spullen te koop kunnen worden aangeboden en waar de opbrengst van 100 % van naar Niph Cau kan gaan.

Ik blijf contact houden met de directeur van Niph Cau.

Kortom, veel in beweging gezet en toch een aantal stenen verlegd.
Beste mensen bedankt voor het lezen.

Tekst Fixatiebandjes:

Quấn dây đeo xung quanh khu vực cổ tay với phần đệm trắng bên trong cổ tay. Đóng phần khóa dán cẩn thận.
Kiểm tra mức độ chắc bao vây : Ngón tay trỏ phải đưa vào được giữa dây đeo cổ tay và phần cổ tay của bệnh nhân. (Coi chừng quá chật )
Vòng nhựa và / hoặc vòng kim loại phải được đặt ở bên ngoài phần cổ tay nằm .
Sỏ cộng dây nửa vòng qua cái khoen bằng nhựa hoặc vòng kim loại để đảm bảo rằng các dây đeo cổ tay không thể thu chặc quá vào tay bênh nhân hơn.
Kiểm tra 1 lần nửa xem vòng bao cổ tay, coi chừng chặc quá, sẽ làm hại tay bệnh nhân.
Sau đó cộc vào giường .
Chổ cột của cộng dây không được cột vào những nơi lung lai (di động ), hay gần những chổ sắc bén.
Kẻo không sẽ làm hại đến bệnh nhân.
Salvacel ® dây đeo cổ tay chỉ được sử dụng tự do di chuyển đến 5 cm, đo từ đường ray phụ.



  • 23 Februari 2014 - 12:11

    Jan:

    Helemaal super zo ben jij ten voeten uit trots en blij een vriend te zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Ik ben oncologieverpleegkundige en 4e jaars student bedrijfskunde Hoger managment. 47 jaar, getrouwd met Edwin Exoo en heb 3 kinderen Jren, Iris en Floris. Ik houvan spinnen,fietsen en de natuur.Verder aanw graag om met vrienden, lekker genieten van het leven ij een glas wijn of en diner.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1463
Totaal aantal bezoekers 10630

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 31 December 2013

Vietnam

Landen bezocht: