Actie en afscheid - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu Actie en afscheid - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu

Actie en afscheid

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

09 Januari 2014 | Vietnam, Can Tho

Vandaag stond in het teken van het afscheid van mijn collega Susi. Susi is 28 jaar, afgestudeerd psycholoog en heeft hier 3 maanden gewoond. Ze gaat morgen naar Can Tho om haar vriend op te halen. Daarna komen ze volgende week weer naar Can Tho.
Ik zie Susi ook nog volgende week in Puh Cocq, waar naast mij in het hotel zit. Ook mijn collega Marina zal daar met haar moeder zijn.
Vanmorgen zijn Susi en ik al vroeg bij Niph Cau. We eten taart. Ze heeft daar 3 maanden les gegeven. Hun engels is verbeterd.
Er worden kadootjes uitgewisseld. Susi houdt zich goed, maar kan wel huilen.
Op de terug weg brengen we mijn was weg. Na even thuis te zijn geweest vertrek ik naar de stad, om de 2 meisjes van gisteren op te vangen. Ik kom ze echter nergens nergens tegen. Na 1 uur ben ik maar weer weg gegaan. Ff lekker kip gegeten langs de kant en daarna door naar het Charity Hospital, waar we veganistisch eten koken voor de patiënten.
De vrouwen vinden mij geweldig, stevige armen en billen en een lange neus. Ze knijpen in die delen en maken grappen erover. Ik lach vrolijk mee. We eten heerlijk eten en daarna delen we rijst en groenten uit aan de familie van patiënten. Iedereen loopt hier in een soort pyama, je weet bijna niet wie patiënt is en wie niet.
Ook hier is Susi 3 maanden geweest. Ze heeft ook hier engelse les gegeven aan de directeur , aan een elektricien en aan Chau en Trung, een medewerker daar.
Na het hospital gaat Susi snel naar huis om boodschappen te doen, want er wordt door vietnamese vrienden gekookt vanavond.
Ik haal mijn was op en doe wat administratie.
Ik ben bezig om voor de kinderen fixeerbandjes te kopen in Nederland.
Het bedrijf dat ze heeft zegt dat het te duur is om te verschepen en geven mij de naam van de leverancier in Hongkong. Ik geef niet op en heb Jane in Nederland gevraagd om hen morgen te bellen.
Morgen gaat Irene met Phuoung dingen kopen voor de blind people, een project waar men Engels leert aan mensen, die blind zijn en commercieel masseren. Irene heeft sponsor geld uit Nederland meegenomen.
IK heb nog met Phoung gepraat , ik wil een gesprek met de hoofdverpleegster van het City Weeshuis. Mogelijk kan ik meer betekenen, vanuit mijn professie. Ook wil ik weten of er wel een verzorgende is in de nacht bij de peuters en baby;s . Phoung verzekerd mij, dat er ;s nachts 2 mensen slapen. Dat is een geruststelling.
Verder ga ik per project kijken wat ik nog aan ondersteuning kan bieden.

Vanavond hebben we feest. Er is heerlijk vietnamees gekookt, alhoewel we dit eigenlijk zelf moeten doen, het heet Hotpot, we doen van alles in gekookte bouillon n vissen er van alles uit, vis en vlees.
Heerlijke vruchten.
Er zijn 2 nieuwe vrijwilligers gekomen, Ineke en Lydia en Ineke heeft mijn bikini meegenomen, heel fijn.
Morgen maar weer verder!

  • 09 Januari 2014 - 22:24

    Duy:

    Echt geweldig wat U daar doet.

  • 10 Januari 2014 - 12:25

    Sanne & Marc:

    Gedrevenheid heb je, elke dag weer wat nieuws, en zelfs andere mensen ingezet. Heel goed! Geniet van je avond en lekker slapen straks xxx

  • 10 Januari 2014 - 17:35

    Ge:

    Ik vind het heel leuk te weten hoe het jou daar vergaat.Veel vragen ,wat voor vlees eten ze daar zoal?
    Dat heb ik al eerder gevraagd.Maar op facebook is het niet uit de verf gekomen.
    Zou het een land zijn waar je langere tijd zou kunnen wonen ?
    We hebben tot nu toe voorjaars weer Maar na dit weekend komt er vorst zegt men.Wat heet,
    Ik zal niet vergeten mijn snotje op te sruren.Ben voor mijn doen druk geweest deze week
    Ik heb 2 dagen koper gepoetst 2 keer 1uur rot werk maar iemand moet het doen dus in dit geval IK
    Toen heb ik de vitrage gewassen[ de dag er na]
    Vandaag vrijdag de10 Het kabinet in de bijen was gezet enMelvin het uit laten poetsen
    Klinkt jou gek in de oren maar om toch iets te schrijven verzin je van alles.
    Christel komt 30 jan.laat in de avond laat aan,en gaat zaterdag morgen met Karin met de trein naar de speelgoed beurs Ze komen dan Maandag avond terug.Ze gaat dan vrijdag de7 weer terug.
    Pas goed opjer zelf.Greoten uit Arnhem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Ik ben oncologieverpleegkundige en 4e jaars student bedrijfskunde Hoger managment. 47 jaar, getrouwd met Edwin Exoo en heb 3 kinderen Jren, Iris en Floris. Ik houvan spinnen,fietsen en de natuur.Verder aanw graag om met vrienden, lekker genieten van het leven ij een glas wijn of en diner.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 10640

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 31 December 2013

Vietnam

Landen bezocht: