Opruimen en de Pagode - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu Opruimen en de Pagode - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu

Opruimen en de Pagode

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

08 Januari 2014 | Vietnam, Can Tho

Vandaag is het woensdag 8 januari, alweer een week weg van huis. Toch lijkt het nog niet zo lang.
Vanmorgen heb ik eerst uitgeslapen, daarna gelijk al het speelgoed gewassen en gedroogd op het dakterras. Alle nieuwe tassen geïnstalleerd. Het werkte aanstekelijk, iedereen begon te organiseren en samen hebben we veel oud spul weggegooid en de lades en tassen per project geordend.
Doel bereikt zou ik bijna zeggen.
Tussen de middag even een broodje bah pao gehaald, heerlijk hoor en niet duur.
Om 14 uur zijn we in de een Pagode, een soort tempel van de monniken. Veel mensen leggen daar hun kindje neer en er zitten dus ongeveer 12 kinderen zonder ouders in een hok achter de Pagode. Er zijn 3 verzorgsters bij. Eerst is de hoofd verzorgster wantrouwend , weer een nieuw gezicht, echter als ze ziet dat het goed gaat vertrekt ze.
De kinderen zijn schatjes. Ik had erge verhalen gehoord, maar de kinderen speelden erg lief met ons speelgoed , jongens kregen voetballen en er waren boodschappen etc. Er wordt goed mee gespeeld. 2 knuffeltjes kruipen steeds op schoot en 1 ( een beetje stoertje) wil alleen maar kusjes geven op mijn borst. Ik begrijp het wel. Er wordt weinig aan lichamelijk contact gedaan. De kindjes willen alleen maar lichamelijk contact. Heel mooi ( ik vond het ook fijn.).
Er is 1 meisje, die is en stuk ouder, ze kan slecht lopen. Ze mag als enige de bellenblaas. Dit vindt ze erg leuk.
Later heb ik met haar liedjes gezongen en in de handen geklapt. Het zingen vinden ze allemaal leuk. Er is er 1 van 2 jaar en die zingt op zijn eigen manier mee, handjes in de hoogte, handjes in de zij....., op een grote paddenstoel ( ff lekker stoeien) en in de maneschijn, helemaal goed.
Na de Pagode ga ik even wat souvenirs komen en wat dunne slobberbroeken, want alles is hier te warm en alles wordt snel vuil. Op de boulevard kom ik Mis Han tegen met 2 Nederlandse meisjes. De zus van een van hen heeft deze zomer vrijwilligerswerk hier gedaan en ze komen de projecten bekijken. Ik ben met hen aan de koffie gegaan en vanavond hebben we met alle vrijwilligers en miss Han gegeten aan de rivier de Cau. Mooi restaurant.
Nu weer terug en morgen vroeg weer vroeg op om met Suzie voor haar laatste dag mee te gaan naar NIP Cau.
Hun winkeltje heb ik gevonden op de overdekte market aan de boulevard. Heel leuk.

  • 10 Januari 2014 - 12:20

    Sanne & Marc:

    Wat moet dat een heerlijk gevoel geven dat organiseren en iets kunnen betekenen. Ik wordt helemaal warm van je berichten, wat maak je toch allemaal mee. Voor ons zijn zaken zo normaal maar daar.. bijzonder! En dat er al weer een week op zit en je dat niet eens merkt is ook een goed teken, je geniet! Hou het lekker vast, ik ga weer verder genieten van je foto's xxx

  • 10 Januari 2014 - 13:18

    Ge:

    Heb hulp gekregen van Jamie Lee, ga nu kijken of ik het zelf kan versturen. Stuur je later meer..
    Groetjes van ons tweetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Ik ben oncologieverpleegkundige en 4e jaars student bedrijfskunde Hoger managment. 47 jaar, getrouwd met Edwin Exoo en heb 3 kinderen Jren, Iris en Floris. Ik houvan spinnen,fietsen en de natuur.Verder aanw graag om met vrienden, lekker genieten van het leven ij een glas wijn of en diner.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 10640

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 31 December 2013

Vietnam

Landen bezocht: