Goooooooooodmorning vietnam - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu Goooooooooodmorning vietnam - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu

Goooooooooodmorning vietnam

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

06 Januari 2014 | Vietnam, Can Tho

Na een woelige slapeloze nacht met veel nadenken over een project,stap ik samen met Els.Erik en Huub om 5.00 uur op de fiets. We fietsen door het donker en ik ben blij dat ik nog een leeslampje heb gekocht, nu kan ik in ieder geval een voorlampje maken.
Er zijn veel wandelaars en sporters al op de been. De kerk zit vol en er staan al mensen te tennissen. Bij een rivier staat een groep Tai Chi te doen. Er mooi allemaal. Er si een mevrouw, die voor ons een bootje klaar heeft liggen. Voor 4 euro vaart zij ons naar de floating market en door de small Canals weer terug.
We zien helaas de zon niet opkomen , het is bewolkt en zelfs een beetje chilly.
Na 2 uur stopt ze in een klein kanaal, en kijken we bij het maken van rijst noedels. Vanuit een bak met melkrijst, wordt er een laag op een hete plaat gelegd.
Als deze hard geworden is wordt deze op een bamboe plaat gelegd, en na 4 uur drogen worden deze met olie ingesmeerd en door de noedelmaker getrokken ( net als spaghetti). Leuk om te zien. Ze worden verpakt in pakketten van 5 kilo.
De reis ging verder door kanalen. Alles gooien ze in het water, luiers, bakjes van eten, plastic. De motor loopt vaak vast omdat er plastic in blijft steken. Onderweg maakt ze verse ananas en van rietstengels maakt ze een sprinkhaan en een bloem, origami is er niks bij.
Rond 9.30 uur zaten we aan de koffie. Erg mo. Heb mij daarna even terug getrokken van de groep. Het is wel heftig om steeds met anderen te zijn.
Maar ik heb een vlucht geboekt voor 18 januari naar Phu cocq. Ik ga alleen, maar dat vind ik helemaal niet erg.
Daarna ben ik naar een Spa geweest en heb mij heerlijk 90 minuten laten masseren, hoofd, nek, rug, benen, voeten , werd soms wakker van mijn eigen gesnurk.

Afgelopen dagen hebben we veel gepraat over de projecten. Het blijkt dat omdat er steeds nieuwe mensen komen er weinig voortgang zit . Verder vind ik dat er weinig doelen worden gesteld. Er wordt nergens naar toe gewerkt. Iedereen vindt hier dat er meer structuur in zou moeten komen.
Ik heb er de hele nacht over liggen denken en zo ook Els en Erik . Wij zijn de ouderen en zien dingen mogelijk net iets anders. Ik heb bedacht dat ik wel wil dat mijn bezoek zin heeft en zou graag toch bijdragen aan kwaliteitsverbetering.
Ik ga met de andere 2 vrijwilligsters overleggen of er mogelijk een voortgangsschrift kan komen, ieder kind een eigen schrift en kinderen mee laten schrijven. Verder wil ik eens kijken bij of er in Nederland wat lesboekjes voor beginners zijn.
Verder zou er voor elk project een voortgangschrift moeten komen, waar de vorderingen van de kinderen worden genoteerd. De volgende vrijwilliger kan er dan verder mee gaan.
we zullen zien of ik in ieder geval mij steentje kan bijdragen.

  • 06 Januari 2014 - 09:57

    Marja:

    Ik heb respect voor je! You go girl! Xx

  • 06 Januari 2014 - 10:34

    Sylvia:

    Leuk om te lezen dat je er werk van maakt... echt iets voor jou!

  • 06 Januari 2014 - 10:34

    Yvonne :

    Goed bezig, Heleen! Bijzonder land he?

  • 06 Januari 2014 - 18:12

    Marinka:

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat. Ook wat je van plan bent om te doen met het voortgangsschrift. Ben benieuwd naar het vervolg. xx

  • 06 Januari 2014 - 20:12

    Karin:

    goed bezig Heleen! Veel plezier en .... laat de raderen maar flink draaien hoe je je nuttig kunt maken

  • 10 Januari 2014 - 12:11

    Sanne & Marc:

    Gaaf om te lezen hoe jij je ook hier weer volop wilt inzetten. Super van je! Met die lesboekjes kun je eens naar Marc stappen wellicht hebben ze in hun organisatie veel oude boekjes, je weet maar nooit, wordt vervolgd! En die massage... oef erg fijn maar groots gelijk zoveel indrukken, ontspannen hoort er ook bij! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Ik ben oncologieverpleegkundige en 4e jaars student bedrijfskunde Hoger managment. 47 jaar, getrouwd met Edwin Exoo en heb 3 kinderen Jren, Iris en Floris. Ik houvan spinnen,fietsen en de natuur.Verder aanw graag om met vrienden, lekker genieten van het leven ij een glas wijn of en diner.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 10640

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 31 December 2013

Vietnam

Landen bezocht: