Het huis - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu Het huis - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu

Het huis

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

05 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vandaag is het zondag, de datum is mij een beetje ontschoten, ik denk 5 of 6 januari. Jullie zullen wel denken, alweer een stukje, echter zal dit wel minder worden als ik dingen voor de meerdere keren mee maak.
Daarnaast merk ik dat de wereld kleiner is dan je denkt met WIFI in het huis. Het is ook goed om ervaringen te delen, het geeft mij rust en dan hoef ik niet zoveel te vertellen als ik weer terug kom ; )

Gisterenavond hebben we heerlijk gegeten en de prijs was 100.000 Dong pp, wat in houd dat het ongeveer 3 euro 20 is. Ik blijf mij daar over verbazen. Je eet boontjes met knoflook, veel tofu, kip, garnalen en natuurlijk rijst. De smaak is werkelijk heerlijk?

In ons huis zitten nu 7 vrijwilligers, Huub ( 21) uit Eindhoven, Muriël ( 24) uit Utrecht, Irene ( 19) uit Breda, Suzie ( 28) uit Utrecht, Erik ( 41) uit Zwolle, Els ( 65 ) uit Alphen aan de Rijn en ik.
Zeer gevarieerd gezelschap De redenen waarom zijn erg afwisselend, de ene doet dit als stage, dan ander heeft een tussenjaar en de ander is op zoek naar wat hij/ zij nu eigenlijk wil.
Els is gisteren aangekomen, net gepensioneerd, ze blijft 2 maanden. Wil weer eens weten wie ze eigenlijk zelf is na al die jaren van alles te zijn geweest. Is moeder, Oma, vrouw en manager geweest. Heeft het altijd gewild en nu dacht ze is het haar tijd.
Erik daar en tegen heeft saai werk, koophuis en woont alleen en wil eigenlijk omscholen naar de zorg. Gaat eerst hier eens kijken of het wat is.

Wel grappig, zoveel mensen in 1 huis.
Suzie gaat vrijdag na 3 maanden naar huis, afgestudeerd klinisch Psycholoog. Zij ontmoet haar vriend in HCMC en komt dan terug om alles te laten zien. Daarna wordt er nog gereisd uiteraard.
Huub, student radiologie, gaat woensdag weer weg, heeft tentamens, tja gaat ook gewoon door.

Ik ben al voorgesteld aan veel mensen, Chau (local guide), Trang (vrijwilliger in de keuken van het ziekenhuis) Miss Han (Helpster van de vrijwilligers) en natuurlijk Phuoung.
Verder Mister Who van het koffie huis, zeer aardige man, die goed engels spreekt en even bij je komt zitten als je koffie komt drinken.

Het huis hier heeft 4 slaapkamers, in mijn slaapkamer staan 3 bedden, echter alleen Els slaapt bij mij. Het huis wordt 2 keer per week schoongemaakt, wel fijn, er zijn nl 3 badkamers!
De keuken is ruim, al wordt er niet veel gekookt, uit eten gaan is nl veel goedkoper.

De plannen voor vandaag zijn gewijzigd, morgen gaan we naar de floating market om 5.30 uur moeten we bij het standbeeld van Ho CHI Min zijn aan de kade, vroeg naar bed, dat is wel 30 minuten fietsen.

Dinsdag begint mijn werkweek, nog geen idee waar ik ga starten. De meeste projecten gaan om engelse les geven aan verschillende groepen.Ik zal wel zien.
Volgend weekend ga ik naar Vie Long, in de Mekong Delta, daar is ook een Homestay overnachting bij. Dat schijnt echt geweldig te zijn.
Het laatste weekend neem ik de vrijdagmiddag en zaterdag vrij en ga ik 3 dagen Naar Phu Cocq, een tropisch eiland voor de kust van Cambodja. Even bij tanken in een goed hotel met de voeten in de blauwe zee.
Maar eerst maar eens projecten draaien.

  • 05 Januari 2014 - 09:44

    Job:

    Fijn dat je het naar je zin hebt. En je ver5telt zo gezellig, net of we er bij zijn. Lfs

  • 05 Januari 2014 - 15:42

    Marja:

    Super leuk Heleen om je verslagen te lezen. Geniet lekker meid! Liefs: Marja

  • 05 Januari 2014 - 17:20

    Elsbeth:

    leuk om te lezen wat voor mensen er allemaal zijn!
    fijn dat het zo leuk is.
    ben benieuwd naar wat je voor werk gaat doen!
    XXX

  • 06 Januari 2014 - 11:33

    Marlou Gebel:

    Els uit Alphen aan den Rijn??? Een bekende van Ruud en mij?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Ik ben oncologieverpleegkundige en 4e jaars student bedrijfskunde Hoger managment. 47 jaar, getrouwd met Edwin Exoo en heb 3 kinderen Jren, Iris en Floris. Ik houvan spinnen,fietsen en de natuur.Verder aanw graag om met vrienden, lekker genieten van het leven ij een glas wijn of en diner.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 10640

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 31 December 2013

Vietnam

Landen bezocht: