Meet the locals - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu Meet the locals - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu

Meet the locals

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

04 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vandaag begon de dag vroeg. Om 7.30 uur werd ik opgehaald en fietste ik achter Phuong op de brommer aan om naar Tien Nang te gaan. Dit is een particulier weeshuis, van Miss Mary.
Zij geeft wezen een liefdevol huis.
De kinderen hebben niks, alleen een tv. We geven ze engelse les. Ik moet zeggen, dat het niveau mij verbaasde. Ik ha d Memory meegenomen en dat vonden ze erg leuk. Ze konden al klokkijken, de hele uren, dus ik ben met ze de halve uren gaan doen.
Verder heb ik met ze tot 50 geteld. Dat deden ze goed.
Hierna ben ik bij ze gaan zitten in de kamer waar alleen een tv stond. Daar hebben we nog gememoryd en ff lekker geknuffeld met sommige kinderen.
Om 10.30 uur ben ik terug gefietst door de prachtige natuur.
Langs de weg liggen kippen met pootjes vast gebonden om verkocht te worden. Daar zou wakker dier nog rillingen van krijgen denk ik.
Ik kwam 2 medevrijwilligers tegen Suzie en Erik en met hen heb ik rijst met kip gegeten.Leker hoor, voor 15.000 Dong.
Vanmiddag zijn Erik , Huub en ik naar the Charity Hospitaal geweest. Hier hebben we groente schoongemaakt en en gekookt met de Vietnamese mensen. Met hen gegeten, echt heerlijk en daarna mochten we helpen uitdelen. Mooi was, dat tussen de vrijwilligers ineens een oma met een Ipad liep, lachen hoor.
Vanavond hebben we een feestje van 1 vrijwilliger, die weggaat. Ook Chau en Trang gaan mee, 2 vrijwilligers.
Morgen gaan we om 5.30 uur al naar de floating market. Maandag dan maar eens de massage nemen, die mij door Suzie is aanbevolen.

  • 04 Januari 2014 - 19:40

    Carla Borgonjen:

    Hoi Heleen, leuk om te lezen!!!! Geniet ervan, super! Groetjes Carla

  • 04 Januari 2014 - 20:18

    Sylvia:

    Wauw, wat zul jij veel ervaringen op doen..... en goed onthouden (noteren) hoe zij daar koken dan kom ik graag bij je eten als je weer in nederland bent (hahaha)

  • 10 Januari 2014 - 12:05

    Sanne & Marc:

    Haha die fiets, lachen! Iets voor de Alpe? Leest heerlijk je verslagen, alsof ik er bij ben! Mocht op E30 werk minder worden kun je dus nog altijd in de keuken aan de slag haha zet m op! Lekker genieten xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Ik ben oncologieverpleegkundige en 4e jaars student bedrijfskunde Hoger managment. 47 jaar, getrouwd met Edwin Exoo en heb 3 kinderen Jren, Iris en Floris. Ik houvan spinnen,fietsen en de natuur.Verder aanw graag om met vrienden, lekker genieten van het leven ij een glas wijn of en diner.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 10640

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 31 December 2013

Vietnam

Landen bezocht: