Ho Chi Min City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu Ho Chi Min City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Heleen Fraanje - WaarBenJij.nu

Ho Chi Min City

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

03 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

OP dit moment zit ik in het Le Le hotel in HMC op mijn heerlijk koele hotel kamer. Heb net ontbeten, met een heerlijk noodlesoepje. De smaak is erg lekker van het eten vind ik.
Woensdagavond na het afscheid van Edwin en de kids in Düsseldorf heb ik eerst 6 uur gevlogen naar Abu Dhabi. De vlucht was heel rustig. Het was ook een groot vliegtuig, airbus 320 of zo.
Ruime plaatsen.
Tegen 3.00 uur 's nacht ( daar was het al 6.00) kwam ik daar aan.
Een prachtige maar drukke hal in Abu Dhabi, die denk ik nog refereert aan een voetbal toernooi.Dat is niet mijn sterkste kant, dus heb geen idee wanneer dit is geweest.
Het was er erg druk, dus ff rustig liggen slapen was er niet echt bij. Na 2 uur geboard voor HCMC.
We mochten vroeg het vliegtuig in, met het gevolg dat ik als een blok in slaap viel en wakker werd, toen we opstegen.
Om 18.30 uur plaatselijke tijd ( 6 uur tijdsverschil) kwamen we aan op een soort "polderbaan"en moesten we nog wel 20 minuten taxien.
Het vliegveld is makkelijk en al snel was ik buiten met mijn rugzak.Werd netjes opgepikt door een medewerkster van het hotel, Luan, in een klein wit autootje.
Het rijden hier behoefd toch enige ervaring, wil je geen brommer onder je auto krijgen.Ik had er wel over gelezen, echter als je het echt ziet is dit een mooie subcultuur hier. Motoren rijden je auto bijna omver.
Ik vroeg haar joe lang men hier over het rijbewijs deed. Voor op de motor moet je eerst gewoon oefenen en als je denkt dat je het kunt , kun je examen doen. Voor een auto rijbewijs moet je soms 6 jaar oefenen, daar kan ik wel wat bij bedenken.
Ze gaf mij een gratis rond tour, omdat ze vond dat ik de "timesquare"van HCMC moest zien. Prachtig alle lampjes. Dit is er alleen rondom kerst en nieuwjaar.
Na het inchecken ben ik hier nog even de zijstraat ingelopen om een kleinigheid te eten en een fles water te kopen. Mijn maaltijd kostte 88.000 Dong, ( 1 euro is 33.000 Dong). Dus voor 2,5 euro was ik klaar.
Nu na een heerlijke nacht gaat de reis straks verder.
Om 12.00 uur verlaat ik dit hotel. Neem ik een taxi naar het busstation, waar een busticket voor mij is gereserveerd. Voor 120.000 Dong wordt ik dan met een minibus naar het grote busstation gebracht en reis ik door in 3 uur naar Can Tho,daar aangekomen bel ik Phuoung, die mij dan komt halen.
De temperatuur is warm, gelukkig zit ik hier in de airco. De mensen zijn zeer vriendelijk.

  • 03 Januari 2014 - 12:02

    Job En Jozien:

    Nou, dat zijn wel heel veel indrukken de eerste dag. Leuk om je wederwaardigheden zo te volgen. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Ik ben oncologieverpleegkundige en 4e jaars student bedrijfskunde Hoger managment. 47 jaar, getrouwd met Edwin Exoo en heb 3 kinderen Jren, Iris en Floris. Ik houvan spinnen,fietsen en de natuur.Verder aanw graag om met vrienden, lekker genieten van het leven ij een glas wijn of en diner.

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 10664

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 31 December 2013

Vietnam

Landen bezocht: